zondag 4 september 2011

Selbst gemacht!

Een hele tijd geleden had ik een pak papier gekocht, maar dit was geen gewoon papier: om op textiel te drukken.

Zoals vele plannen in mijn hoofd verdween ook dit even naar de achtergrond.

Gisteren was het opeens tijd om eens een proefdruk te maken. Ik had een mooie afbeelding van het internet geplukt, waarop alle onderdelen van een fiets op een originele manier worden benoemd. Deze zou ik gebruiken.

De gebruiksaanwijzing vermeldde dat alleen lichte kleuren konden worden gebruikt, maar daar had ik lak aan. Gewoon zwart op een wit T-shirt.

Ik drukte de prent af, knipte ze uit, en trok het strijkijzer op gang. 4 minuten heen en weer glijden, totdat er geen kreukje meer te zien was.

En dan de folie eraf doen .... en ..... de randen bleven hangen!! Ik was vergeten nog een handdoek op de print te leggen bij het strijken... en nu kleefden de randen aan het te verwijderen papier.

Door de randen voorzichtig los te snijden, bleef de schade toch minimaal.

En een origineel T-shirt is geboren!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten